تعبیر خواب حرف ق
قیر

محمد بن سیرین گوید : دیدن قیر درخواب، دلیل روزی بود. اگر بیند قیر داشت، دلیل که به قدر آن مال یابد. اگر بیند قیر می خورد، دلیل که به قدر آن چیزی حرام خورد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : نوشته اند: قیر در خواب نشان روزی است ولی قیر اگر انباشته باشد یا گسترده فرق می کند. در زمان حال از قیر برای اسفالت جاده ها و خیابان ها و اندود بام ها استفاده می کنند و این در گذشته معمول نبوده لذا تعبیری که امروز برای قیر هست با تعبیر معبران کهن فرق می کند. داشتن قیر انباشته که سیاهی آن دیده شود وقار و سنگینی است. حرمت و احترام است. چنانچه در خواب ببینید بشکه بزرگی دارید که انباشته از قیر است و سیاهی آن دیده می شود مورد احترام مردم قرار خواهید گرفت. دیدن تعداد زیادی بشکه قیر، مالی است فراوان و خواسته ای است سنگین ولی قیر گسترده مثل قیری که برای گرفتن سوراخ های بام و قایق ها یا اسفالت یا اندود بام ها به کار می رود گرفتاری است و دست و پاگیری به خصوص اگر پایتان به آن آلوده شود.

آنلی بیتون میگوید :

دیدن قیر در خواب ، نشانة آن است که از دامها و نقشه های دشمنان مطلع خواهید شد .


قیچی

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : قیچی در خواب نماینده یک نفر نیست بلکه معرف دو نفر است. مثل زن و شوهر یا خواهر و برادری فتنه انگیز و تفرقه انداز و موجب نفاق و جدایی. قیچی را اگر در خواب در دست داشته باشید یا اگر در دست دیگری ببینید تعبیری متفاوت دارد ولی به هر حال بیننده خواب یا عامل است یا معلول. قیچی تفتین و فتنه انگیزی و ایجاد تفرقه است و چنانچه در دست دیگری باشد خواب شما خبر می دهد که در مورد شما دو نفر متفقا فتنه می کنند. اگر در دست شما باشد این شما هستید که به کمک دیگری فتنه می کنید و نفاق به وجود می آورید. مثلا با کمک همسرتان یا خواهر و برادرتان. ممکن است این کار عمدی نباشد ولی به هر صورت هست. این تعبیر در صورتی است که قیچی محور خواب باشد ولی اگر محور نباشد اثر کلی ندارد.

لوک اویتنهاو می گوید :

قیچی : سود

تیز کردن آن : دعوا

بریدن با قیچی : شما باکی از فقر ندارید

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ دیدن قیچی در خواب ، نشانة بداقبالی است . زنان به همسران خود حسادت می ورزند و با آنان صادق نخواهند بود ، عشاق از یکدیگر جدا می شوند ، و بیهودگی بر افق افکار نقش می بندد .

۲ـ اگر خواب ببینید قیچی خود را تیز می کنید ، نشانة آن است که می کوشید کاری برخلاف احساسات خود انجام بدهید .

۳ـ دیدن قیچی شکسته در خواب ، نشانة روبرو شدن با مشاجرات و اختلافات است و همچنین جدایی از نزدیکان .

۴ـ گم کردن قیچی در خواب ، علامت آن است که از کارهای نامساعد دوری خواهید کرد .

قیامت

محمد بن سیرین گوید : اگر بیند قیامت برخاسته بود، دلیل که در آن دیار، حق تعالی عدل بگستراند. اگر مردم آن دیار ظالم باشند، دلیل که حق تعالی ایشان را به بلائی مبتلا گرداند. اگر مظلوم باشند، دلیل که بر ظالمان نصرت یابند. ابراهیم کرمانی گوید : اگر بیند علامتی از علامات ظاهر شد، چنانکه آفتاب از مغرب پیدا شد، یا دجال یا یأجوج و مأجوج پدید آمدند، دلیل که به توبه بازگرداند. اگر بیند گورها بشکافت و مردگان برآمدند، دلیل که بر دشمنان ظفر یابد. اگر دید که در شمارگاه بود، دلیل غفلت بود. اگر در خواب بیند که شمار با وی می کردند، دلیل زیان بود. اگر درخواب بیند که کردار او را بسنجیدند و نیکی بیشتر آمد، دلیل که سرانجام کار او نیک بود. اگر بدی او بیشتر آمد، دلیل که سرانجام کار او بد بود. اگر بیند که نامه اعمال بدست او دادند و گفتند بخوان، اگر بیننده مصلح بود کارش نیکو شود. اگر مفسد بود، کارش بد بود. اگر بیند بر صراط ایستاده بود، دلیل بر راه راست است. حضرت امام جعفر صادق فرماید : دیدن قیامت درخواب بر چهار وجه است اهل صلاح را. اول: رستگاری. دوم: فرج ازغم. سوم: ظفریافتن بر دشمن. چهارم: اقبال و خاتمت با سعادت. اما اهل فساد راتاویلش به خلاف این است.

یوسف نبی علیه السلام گوید :

دیدن قیامت عدل پدید آید

قهوه خانه

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ دیدن یا رفتن به قهوه خانه در خواب ، علامت آن است که با دشمنان خود رابطة دوستانه ای برقرار می کنید ، ممکن است زن مکاری برای غارت ثروت شما توطئه بچیند .


قهوه

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ نوشیدن قهوه در خواب ، نشانة پذیرفتن برنامة ازدواج شما از طرف دیگران است . اگر متأهل باشید ، نشانة آن است که در دعواهای مکرری که به آن مبتلا شده اید ، توفیقی صورت نمی گیرد .

۲ـ اگر خواب ببینید قهوه خرید و فروش می کنید ، علامت آن است که در شغل خود زیان می کنید .

۳ـ اگر دختری خواب ببیند خرید و فروش قهوه می کند ، نشانة آن است که اگر مراقب اعمالش نباشد رسوای عام و خاص می گردد .

۴ـ درست کردن قهوه در خواب ، برای دختران به این تعبیر است که از روی خوش اقبالی با کسی ازدواج می کنند ، و از شر بدی خلاص می شوند .

۵ـ دیدن مزرعه قهوه در خواب ، علامت آن است که فقر و بدبختی سرانجام به سعادت منجر می شود .

۶ـ جوشیدن قهوه در خواب ، نشانة توجه شرارت بیگانگان به شماست .

۷ـ دیدن قهوه ای که هنوز دم نکشیده ، در خواب ، علامت دشمنان پنهانی است که با گستاخی در صدد نابودی شما هستند .


قهرمانی

آنلی بیتون میگوید :

دیدن قهرمانی در خواب ، دلالت بر آن دارد که با رفتار پسندیده خود علاقة کسی را به خود جلب می کنید .


قوز

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : اگر در خواب ببینید که قوز درآورده اید نباید زیاد نگران و متحوش باشید. قوز داشتن در خواب قابل تفسیر است و یک تعبیر خاص و معین ندارد. اگر در خواب ببینید که در پشت خود قوز در آورده اید و این قوز سنگینی ندارد و خودتان از داشتن آن ناراحت نیستید مالی اندوخته به شما می رسد که زیاد است . ولی اگر قوز سنگینی بکند و شما از داشتن آن ناراحت باشید غم و اندوه است. غمی است که شما را می آزارد و بر دوشتان سنگینی می کند. اگر قوز داشته باشید و در خواب از داشتن آن احساس شرمندگی بکنید گناهی مرتکب می شوید که سر زبان ها می افتید و به همان علت درباره شما حرف می زنند و حتی مورد سئوال و مواخذه قرار می گیرید. اگر در خواب ببینید که قوز دارید و آن را پنهان می کنید در خفا گناهی مرتکب می شوید. اگر در خواب ببینید که قوز دارید و قوز شما از لباس بیرون افتاده به طوری که دیده می شود در حق شما سخن چینی می کنند و فتنه می انگیزند و به شما تهمت می زنند . اگر در خواب ببینید که روی سینه شما بود از جانب همسرتان یا فرزندتان غمین می شوید . اگر فرزند ندارید همسرتان شما را می آزارد و اگر فرزند بزرگ دارید او دردسر ایجاد می کند.

قوری

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : قوری در خواب های ما زن یا مردی است حسابگر و دقیق که قدر مال خودش را می داند و پول را حفظ می نماید و پشیزی بیش از نیاز خرج نمی کند.


قورمه

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : قورمه گوشت، نعمت یا پولی است مانده که دیگری اندوخته و ذخیره کرده ولی به شما که بیننده خواب هستید می رسد اما این نعمت پول ملال انگیز و دردسر آور است. قورمه اگر گوشت خالی باشد نعمت و پول بی دردسر است. اگر چربی داشته باشد دردسر آور است و اگر شور و نمک سود باشد غم انگیز و ملال آور می باشد. در اصطلاح قورمه گوشتی است نیم بریان که با چربی خود گوشت و نمک فراوان در خیک و کیسه می کنند و برای زمستان باقی می گذارند. قورمه هر چه بیشتر چرب و نمک سود باشد دردسر و غم و اندوه آن بیشتر است. اما قورمه سبزی نعمتی است تفنن آمیز و سرگرم کننده و شادی بخش. مثل مجانی به یک تور گردشی رفتن. اگر در خواب ببینید که قورمه سبزی می خورید، به خصوص اگر این غذا را دوست داشته باشید، به چنین نعمتی می رسید. قورمه سبزی چون آمیخته ای است از سبزی های معطر و مختلف و گوشت، نعمت تفنن آمیز تعبیر می شود به شرطی که ترش و شور نباشد.


قوطی

لوک اویتنهاو می گوید :

قوطی کنسرو : پول پس انداز شده



صفحه قبل 1 صفحه بعد